söndag 22 januari 2023

Ringträning...

Vi körde hem från Österlen redan imorse då Nordskånska kennelklubben hade ringträning som jag tänkte att jag och Cindy skulle vara med på. Mycket folk och hundar var där av olika raser och storlekar. Cindy var som en guttapärk som studsade och höll på när "domaren" kom och skulle kolla henne. Detta får vi verkligen träna på. Vi har anmält oss till en valputställning i slutet av februari så jag har en månad på mig att försöka få nåt lite ordning på det hela😊

Medan Cindy och jag var på ringträningen  hade Mats och Leia varit ute på en fyra kilometersrunda här i skogen och ner om våtmarkerna som vi har i närheten. Leia hade varit så pigg hela rundan. Roligt 💗


Jag lovade att visa bild på nya hundburen och här är den. Väldigt fin, men hundarna har varit lite skeptiska. Så där är det också bara att träna på med dem att gå ut och in så ska det förhoppningsvis bli bra det också. Mycket korv går det åt, haha... 


Det har varit fint väder här idag. Kallt, soligt och klar luft. Känns nästan som när våren är på väg, men två månader till ska det väl dröja innan den riktiga våren kommer. Jag längtar redan 🌱


Cindy tycker att dammen är väldigt spännande 💗 Men är man en newfoundlandshund så är man 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...