fredag 6 april 2018

Semestertankar...

Mats ringde mig på jobbet i förmiddags. De hade diskuterat semester på hans jobb och undrade därför hur vi hade det på mitt jobb med det. Jag och min kollega Jeanette har inte alls haft det uppe än, men de senaste två åren har vi tagit veckorna 27-30 med lite variation på nån vecka. Det blir väl likadant i år, gissar jag. Vi är ju inte en sådan verksamhet att vi måste ha öppet vissa veckor.
Österlen
Vi har inte alls planerat nånting, men ifjol blev vår semester väldigt avstyckad då Mats precis hade börjat nytt jobb. Vi var bara nere i Komstad lite strödagar, så det får vi ta igen i år. Österlen är något visst på somrarna, så är det bara 😊
Öland
Sen vill vi såklart vara på Öland också. Där är så mysigt på somrarna 😍 Huset där ligger som sista på en grusväg. Det är mycket bättre förutsättningar på Öland än Komstad om man tänkter ur ett hundperspektiv. På Öland är det bara att gå utanför grindarna, så kan de springa fritt längs grusvägen.

Har man inte större problem än så här, så är man lyckligt lottad 😀 Det är några månader kvar tills vi är där. Först ska den efterlängtade riktiga våren komma, sen kan sommaren få komma. Lite värme, det är vad vi behöver nu...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...