onsdag 11 april 2018

Fällt några bokar...

Detta är den lilla högen. Det finns en större också 😊
Vi har fällt några bokar här hemma idag. Vi hade ett par stycken som stod väldigt nära hundgården. De skulle egentligen tagits ner när vi byggde hundgården, men det blev inte då, men bättre sent än aldrig. Ved är ju aldrig fel. Den vedhögen som vi hade med oss från gården har sakta men säkert minskats. Vi har eldat en hel del i vår kamin nu i vinter när det varit så kallt. Bok ska ligga minst två år har jag lärt mig, så till vintern om två år kan vi elda med den. Den kommer att värma oss gott då 😊

Jag hade tänkt att gå på yogan ikväll, men jag känner mig inte helt kry. "Lite skinnet ut och in" som vi säger i vår familj 😏 så fattar nog de flesta vad jag menar...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...