lördag 27 januari 2018

Nu längtar man...

 Jag upptäckte att rabarbern nere i Komstad redan är på väg upp. Det känns tidigt, men så brukar det kanske vara. Jag gick runt i trädgården och funderade lite på vad jag ska hitta på i år. Jag har inte beställt några fröer än, så det får jag ta och göra.

Mina lådor och bärbuskar ser inte mycket ut för världen nu. I den bortre lådan brukar jag ha potatis och i den hitom är där jordgubbar. Jordgubbarna har verkligen utökat sig. Jag köpte tolv plantor i förrfjol och nu är där många som helst. Där har jag lite jobb med att rensa bland dem. Mina bärbuskar måste också gallras ur. De är alldeles för täta som de är nu. Där blir alltid mycket bär, så det gör inget om man tar lite på dem. Sen den lilla busken som står längst fram i bilden, det är en krusbärsbuske. Den står inte alls bra där. Den måste jag flytta. Jag skulle också vilja utöka mitt land lite med nån mer låda. Sen är ju min dröm ett litet växthus igen så att jag kan ha tomater. Jag bara längtar tills man kan börja... 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...