fredag 18 november 2016

Mina stjärnor och ljusstakar...

Jag blev nöjd med denna stjärna i köksfönstret :-)
Det har  varit en hektisk vecka med flera uppbokade kvällar, men nu är det äntligen fredag kväll och vi har precis ätit. Nästa söndag är det första advent och jag brukar sätta upp mina stjärnor och ljusstakar en vecka "för tidigt". Å andra sidan sen, tar jag ner nästan allting när nyår har varit. Det är alltid lite spännande första julen på ett nytt ställe. Man vet inte riktigt hur och var man ska placera allting. Jag har satt en ljusstake i tv-rummet och denna stjärna i köket än så länge. Det blev bra, tycker jag. Sen får vi ha nånting i vårt sovrum, i vardagsrummet och uppe i loftrummet också. 

Helgen kommer att bestå av lite av varje. Nu har vi bara två helger kvar på gården, så imorgon blir det fortsatt tömning där. Nån runda till tippen har jag också planerat in. Sen på söndag är det styrelsemöte med newfoundlandsklubben och jag ska ha det hemma hos mig. Då jag visste att vi var mitt uppe i flytten, så bestämde jag tidigt att vi skulle ha mötet nere i Komstad på Österlen. Hoppas nu bara att gänget hittar dit mitt ute på vischan, men det ska de väl göra :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...