söndag 27 november 2016

Katterna är på plats...

Nu är katterna uppe på Trolle Hill. Jag tog med Lurbas upp igår eftermiddag. Han var lite orolig först och gick omkring överallt. I vårt nya hus har vi en tvättstuga som man kan stänga om och i tvättstugan är där också den "lilla" toaletten. Jag har satt en kattlåda i själva tvättstugan och en på toaletten. Sen har jag satt skålar med mat och vatten uppe på bänken i tvättstugan. Det är mest för att annars äter hundarna upp maten om de går ut där :-)

Han kom ändå snabbt till ro, tyckte jag, och han låg i TV-soffan sen på kvällen när vi satt där. När vi skulle lägga oss stängde jag in honom i tvättstugan, och han hade kissat i lådan imorse. Kanon! Sen har han faktiskt varit ute en runda också i förmiddags innan jag åkte ner till gården. Han gick runt och spanade lite och jag visade honom förrådet där det redan finns en kattlucka i väggen. Jag har satt mat och vatten där ute också och placerat en korgstol som de ska kunna ligga i. Han fick dock in i tvättstugan igen sen när jag åkte.

Nu har jag precis kommit hem igen från gården och då hade jag Frulle med mig. Han är lite oroligare av sig, så vi får se hur det går med honom. Jag har släppt ut honom i huset nu och han har gått runt och kollat lite. Jag låter honom vara så att han får gå runt och spana in allting själv.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Skönt att höra att flytten gått bra. Då är det bara för kissarna att installera sig och hita favoritställe att vila på.
Hoppas du haft en härlig adventshelg. Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...