onsdag 11 maj 2016

Ett jobb som aldrig tar slut...

Nya inköp till hagarna
Efter jobbet igår körde jag iväg till Lantmännen och inhandlade lite grejer till hagarna. Det är verkligen ett evighetsarbete. När man är färdig i ena änden så är det bara att börja om på nytt där man startade. Trådar och rep var av i den vinterhagen som vi harvade senast, så där var en del att laga. Nu är där ytterligare en vinterhage kvar som ska harvas och gås igenom, men där går fortfarande en häst så vi får vänta till nästa vecka. Är noga också med att separera alla inköp som gäller gården. De kvittona ska tas upp på gårdens bokföring :-)

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Tänk vad vi gärat när jag �� var flicka. Gärat är det samma som stängsla! Ibland kan jag längta tillbaka till den tiden. Jag och mina syskon fick själva färdigställa hagen till kalvarna. Mysigt barndomsminne. Kram till dig Ing-Mari.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...