söndag 28 juni 2015

Semester...

Sen mitt förra inlägg i torsdags har det gått i ett minsann. I fredags jobbade jag som vanligt, men på kvällen skulle vi på en uppvaktning. Det var nämligen Monika på kennel CleBas som fyllde 60 år. Hon hade öppet hus så där var redan folk när vi kom. Hon bjöd på god mat (plocke-mat som jag gillar så mycket) och tårta. Allt hemlagat, då blir det extra gott :-) Vi körde väl därifrån vid 22-tiden, och då var där mycket folk kvar.

Igår lördag hade vi bokat biljetter till Torsjö live, en musikfestival som hålls utanför Tyringe på ett stort område. Det var andra året det var och i år hade de utökat till två dagar, men vi var där bara igår. De som uppträdde var Electric Banana Band, Sophie Zelmani, Petter, Meja & Louise Hoffsten och till sist Ulf Lundell. Alla var väldigt bra. Ingen av dem har jag sett live innan. Man blir ju bara så impad av Ulf Lundell. Han höll fullt ös i två timmar, och vilken kraft han har i sin röst.

Idag har det mest blivit jobb här hemma. Gräsklippning, bokat räkningar, rensat ogräs, tvättat. Jag har också varit och planterat blommor på min mormor och morfars grav. Nu börjar vi vår semester. Det blir ganska mycket Österlen, men jag vill gärna en runda upp till Öland också. Sen hade det varit kul att bara ta bilen eller motorcykeln och bara ge sig iväg 2-3 dagar. Jag hade gärna velat åka uppåt en bit. Max 20-30 mil norrut, inte mer. Då blir det för mycket kånkande. Vi får väl se, men nu börjar vi :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...