onsdag 3 juni 2015

En tur till Malmö och en tredje plats...

Dålig skärpa, men de här fyra personprofilerna handlade föreläsningen mycket om.
Idag har jag varit med jobbet i Malmö på en föreläsning. Jag hade inte så mycket förväntningar på det för jag visste inte mer än att det hette "Att lyfta varandra". Det låter väl trevligt, men också lite lagom klyschigt :-) Hon som föreläste heter Annika R Malmberg, och det var mycket bra faktiskt. Det handlade om hur vi ska bemöta varandra och ha respekt och acceptera varandra trots våra olikheter. Hon gick igenom att det finns fyra olika personligheter: röd, gul, blå och grön. Det var mycket skratt och igenkänningsfaktorer. En trevlig eftermiddag, helt enkelt. Jag kom fram till att jag är en blandning mellan grön och blå :-) 

En rolig sak som också hänt idag är att våran Raffeman ligger på tredje plats på utställningslistan över Newfoundlandshanarna. År 2008 slutade Chapman på en 8:e plats på den listan. Vi får väl se var Raffe hamnar innan året är slut :-) 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...