torsdag 25 juni 2015

Urnsättning på Österlen...

Gravstenen blev så fin när texten blev iordning och min farbrors namn kom dit
Jag har varit ledig från jobbet idag. Det var nämligen urnsättning för min farbror som dog för några månader sen. Urnsättningen var i Stiby kyrka där min farmor och farfar också ligger begravda. Det var en fin och högtidlig stund. Alla mina kusiner var där, min faster och min mamma. Efteråt körde vi hem till Komstad och åt smörgåstårta och tårta. För er som följer min blogg var det denna farbror som jag köpte halva huset av.

Nu har jag bara en jobbedag kvar. Sen är det äntligen semester. Det kändes vemodigt att köra ifrån Österlen i eftermiddags. Det var fint väder även om det blåste lite. Jag hade gärna stannat i huset tills imorgon, men doggarna var inte med så då måste man ju hem till dem. De blev så glada när jag kom och de fick mat och sen gick vi rundan. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...