torsdag 11 juni 2015

Vår "ängarunda"...

 När jag kommer hem från jobbet är det första jag gör att ge hundarna mat. Sen går vi för det mesta vår "ängarunda". Den är inte så lång, max två kilometer, men det räcker så här till vardags. Det är verkligen en lyx att bo så fritt så att man bara kan gå iväg direkt hemifrån med hundarna lösspringande utan att behöva köra iväg först.

Jag fick några tomatplantor av en jobbarkompis idag. Jag satte om dem i större krukor ikväll, och nu har jag satt dem på ett så lugnt och soligt ställe här hemma och hoppas på att det blir några tomater. När man inte har växthus är det inte så lätt. De hinner ofta inte bli färdiga innan kylan kommer. Jag har ju satt tomatfrön i mitt växthus i Komstad, men de är så små ännu så länge.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...