tisdag 26 augusti 2014

På plats i Sydney...

Imorse hörde Rebecca av sig att resan gått bra och att hon är på plats på sitt hostel där hon ska bo den första tiden. Det kändes så skönt att höra ifrån henne. Tullen hade gått bra. Där var tydligen en uniformerad hund som genomsökte väskorna. Vädret var väl sådär därnere. Liknande som här, men skillnaden är ju att vi går mot vinter och de går mot sommar. Tänk va, hon "går miste" om hela vintern här hemma. När hon kommer hem igen är det sommar igen här. Inte helt fel! 

Bild från Rebeccas blogg tagen på bussterminalen. Vilken växtlighet!
Nu delar hon rum med fem andra tjejer på hostelet. Det hade ju inte jag fattat. Jag trodde att man hade egna rum. Det är ju värre än korren i Kalmar :-) Tänk att hon befinner just nu på andra sidan jordklotet. Det är faktiskt svårt att riktigt fatta så här i början. 

1 kommentar:

Rebecca sa...

<3 Saknar er! Imorgon flyttar jag till eget place! Berättar mer sen när ni vaknat. Tydligen är ju klockan 4 på morgon hos er där hemma nu.. Här är klockan 12 och snart ska jag äta lite lunch och därefter ta mig till galoppbanan och skriva på papper mm :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...