lördag 30 augusti 2014

Hämtmat på Öland...

Pizza är väl det vanligaste som vi kör och hämtar i matväg, men när vi är på Öland hämtar vi kroppkakor istället :-)  Det är så gott med kroppkakor, en verklig delikatess. Jag hade aldrig smakat det innan jag träffade Mats, men jag uppskattade det direkt när jag åt det för första gången. Som tur är uppskattar barnen det lika mycket som vi gör. Det är en tradition hos oss, inget Ölandsbesök utan kroppkakor.

Jag, Mats och doggarna körde till Öland igår kväll. Vi ska kolla till stugan och klippa gräs och lite sånt där, men mest ska vi bara koppla av. Öland är väldigt avkopplande på hösten när turistsäsongen är över. Innan vi kör hem imorgon händer det en rolig sak som jag kommer att berätta om senare.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...