fredag 8 augusti 2014

Att vara kassör...

Min SNK-pärm med årets verifikationer
Sen årsmötet i februari är jag kassör i Newfoundlandsklubben Södra. Det är roligt, men samtidigt är det något som måste göras varje månad. Att bokföra månaden som gått. Min rutin är att jag skriver ut månadens alla transaktioner och sätter mig sen och konterar dem på pappersunderlaget. Sen knappar jag in dem i bokföringsprogrammet. 

Jag fick förfrågan om att bli kassör redan ifjol, men eftersom jag fortfarande pluggade kände jag då att jag inte hade tillräckligt med tid, och nu i efterhand var det ett klokt beslut. Det har faktiskt varit mer än jag räknat med. Klubben har visserligen bara två egna utställningar, men vi har ett vattenläger på våren och sen är där många vattentävlingar hela sommaren, så det blir faktiskt en hel del händelser på kontona varje månad. 

Att vara med i styrelsen för Södra är riktigt roligt. Vi har en väldigt bra gemenskap och det är alltid lika trevligt att komma hem till varandra på våra möten. Och Fikan med stort F är såklart superviktig :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...