måndag 30 december 2013

Vårt nya projekt...

Jag har hållit på under hösten med en sak, eller rättare sagt en affär, som jag inte tagit upp här på bloggen. Nu är allting klart så nu känner jag att jag vill berätta om det. Det gäller familjens hus på Österlen. Jag har nämligen köpt min farbrors halva, så nu äger jag och min pappa det tillsammans. Eftersom vi haft det till salu i ungefär 1½ år och inte fått det sålt så blev det så här istället. Jag vill inte att det ska stå och förfalla och det känns inte roligt och inte heller ekonomiskt bra att renovera och fixa när det inte är ens eget.


Nu har Mats och jag tänkt att påbörja en renovering av huset under våren. Till en början ska vi byta fönster, blästra och måla fasaden och laga skorstenen. Taket får vi vänta med. Vi håller på att ta in priser från olika byggfirmor. Det kommer så klart att kosta en del, men för mig känns det så bra att huset stannar kvar i släkten. Jag har egentligen aldrig velat sälja det, så att det blev så här till sist känns jättebra. Vi har inte heller bestämt oss för vad vi ska göra sen. Kanske vi kommer att hyra ut det på somrarna veckovis. Vi får se. 

Inomhus kommer vi att fixa själva efter hand. Vi ska börja med att riva ut heltäckningsmattorna. Vi tar ett rum i taget och känner oss för vad vi vill spara och vad vi vill göra oss av med.

Vi har också bestämt oss för att inte ha vår säsongsplats med husvagnen i Rigeleje nästa säsong. Kanske vi rentav säljer husvagnen. Vi får se hur vi gör. Ja, många förändringar är på gång, men såna är vi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt. Då kan det bli fler kusinträffar i "mormors hus" (och jag kan fortsätta stjäla några rabarber till en god paj ;-).) Lycka till med renoveringen.
Kusin Gun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...