tisdag 3 december 2013

Nu kör vi ett tag till...

Det kommer att bli mycket ägg o bacon framöver :-)
...med vaddå? Jo, nämligen med LCHF. Jag kände att jag mådde bättre av den kosten när vi höll på med det ett tag tidigare i år, så nu kör vi en runda till. Nu blir det kött, grönsaker, såser, ost, ägg och bacon för hela slanten. Förra gången tog det ett tag innan man kom in i det och hur man kunde byta ut kolhydraterna, men nu kommer man att komma in i det fortare. Fördelen med LCHF för mig är att jag känner mig inte så tung i magen när jag utesluter bröd, pasta, ris och potatis. Sockersuget försvinner också ganska snabbt. Det tar några dagar, sen är man inte längre sugen på fika eller något annat sött. Det är egentligen konstigt att kroppen anpassar sig så fort som den gör.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...