söndag 22 december 2013

Det regnar och regnar och så lite julstök på det...

Det har tyvärr inte blivit många inlägg denna vecka som gått. Jag har jobbat mycket och jag har inte orkat helt enkelt. Vädret gör ju inte heller att man blir nåt vidare uppstämd. Det regnar varje dag vilket gör mig lite orolig för att hundarna ska få fukteksem vilket jag har varit förskonad ifrån. Chapman hade det bara några få gånger och Raffe har haft det en gång i somras när han badade mycket. Det gäller att borsta dem och lufta huden vilket jag inte orkat med på kvällarna eftersom jag jobbat så mycket. 

I fredags gjorde jag min sista dag på Elektronikservice. Nu är jag ledig fram till den 2 januari vilket är jätteskönt. Igår var vi i Kristianstad och inhandlade julklappar, så nu har jag bara några få kvar som jag får ta på måndag. Idag ska vi åka och köpa gran. Det gör vi en bit utanför stan. En mysig gård där man köper sin gran på gårdsplanen och sen går man in i det gamla stallet där man bjuds på glögg och pepparkaka i julstugan. Trevligt! Sen är det städning och undanplockning som gäller här hemma för hela slanten. Grus överallt, men då rasslar det ju så trevligt i röret. Då vet man att det blir fint..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...