onsdag 1 januari 2014

Nytt år...


Första dagen på det nya året. Vi hade som vanligt ett trevligt nyårsfirande tillsammans med goda vänner och god mat.Vi gjorde huvudrätten. Det blev kalkon. Mats hade köpt en kalkon på över fem kilo. Till den hade vi kokt potatis, brysselkål. kokta morötter, dansk rödkål och svartvinsbärsgelé. Så gott det blev! Det var första gången vi gjorde kalkon och det var definitivt inte den sista. Det var också första gången jag gjorde egen rödkål. Det var både enkelt och den blev verkligen god om jag får säga det själv. 

Vi la oss inte förrän kl tre imorse, så idag har det inte gjorts mycket här hemma. Vi försökte elda där ute, men rishögen var så genomsur efter de sista veckornas intensiva regnande så det fick vi ge upp. Imorgon är det jobbedag igen. Då börjar jag på mitt "nygamla" jobb. Jag har varit tjänstledig i 2½ år, så det känns faktiskt lite pirrigt i magen, men det ska bli roligt att träffa alla gamla jobbekompisar igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...