onsdag 17 april 2013

Värt att pröva...

Jag har bestämt mig för att hålla uppe med att äta kolhydrater under en vecka eller två. Jag behöver gå ner tre-fyra kilo i vikt och detta känns värt att pröva. Jag satt och läste lite på nätet igår kväll om det . Det som känns mest besvärligt för mig är frukosten eftersom jag alltid äter en tallrik havregrynsgrönt och en macka till det och det står jag mig på ganska länge. Jag hittade en bra sida om ersättningsfrukostar, www.lchf-frukost.nu. En annan bra sida jag hittade om förslag på övriga måltider och recept är, www.kostdoktorn.se/lchf/

Detta tänker jag som sagt pröva i max ett par veckor. Sen får jag göra en utvärdering :-) om jag ska hålla på längre. Jag är om sanningen ska fram inte så förtjust i såna här kostomläggningar. För att gå ner i vikt vill jag egentligen hålla mig till det gamla hederliga, sluta ät allt onödigt och rör på dig mer, men jag ger detta en chans.

LCHF-smoothie
Denna LCHF frukost passar bäst vid liberal LCHF.

Du behöver:
1 dl grädde
1 dl yoghurt med 10 % fett
1 dl mjölk
1 dl hallon eller blåbär
4 isbitar (gärna isbitar av grädde)
Blanda allt och kör i matberedare, mixer eller med mixerstav. Drick och njut!

3 kommentarer:

Bagle sa...

Jag rekommenderar dig att se dokumentären "Forks Over Knives"! Den finns på Netflix så fråga om du kan låna Arons inloggning.

Chapmans dagbok sa...

:-)

Nilla Q sa...

Smoothie är gott till frukost! Min brukar dock inte innehålla grädde, då jag inte är så strikt med kolhydraterna...

Tack för din hälsning hos mig!

Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...