måndag 29 april 2013

Rengöring av spaet...

 Mats påbörjade rengöring av vårt spa ikväll. Först ska nåt rengöringsmedel bubbla med i ett par omgångar, sen ska allt vatten ut och nytt ska i. Det kommer att kännas fräscht med nytt vatten. Då blir det kanske lite bad till helgen.Totalt sett har nog Aron använt det mest. Han har haft många badkvällar med sina kompisar.

 Clabbe är fortfarande kvar hos oss. Han trivs och har anpassat sig så fint hos oss. Det enda som kunde funka bättre är nattrutinerna. Jag vill att han ska sova ute i hundgården på natten för jag vill inte lämna honom själv på nedervåningen medan vi sover där uppe. Detta resulterar i att mitt i natten börjar han pipa och skälla ute i hundgården och då kan jag inte sova utan jag går ut och hämtar in honom. Då kan jag ju inte gå upp igen och lägga mig i min säng utan jag lägger mig på soffan där nere och han lägger sig på golvet bredvid. Detta går ju, men det känns ju som när man hade småbarn. Det blir ju ingen bra sömn för mig. 

Det är kanske lika bra att vänja sig. Snart kommer Ralph hem och då kommer jag väl att gå omkring som en zombie av sömnbrist :-) Att skaffa valp är ju som att skaffa barn igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...