torsdag 11 april 2013

Köttlådan klar för leverans...

Imorgon är det äntligen fredag. Det har varit en lång vecka, tycker jag. Nu till något helt annat. För några veckor sen beställde vi en köttlåda från Lokalkött.se. Jag skrev om Lokalkött i ett tidigare inlägg, läs HÄR. Nu fick jag mail häromkvällen att kvigan ska slaktas och köttet är klart att avhämtas på Skånska Vilt i Sjunkaröd den 19/4. Det ska bli så spännande. Allt ska vara vakuumpackat och klart att läggas in i frysen. Sen har vi kött ett bra tag framöver. Kan vara gott till våren och sommaren när man grillar mycket. 

Jag har bestämt mig för att försöka handla så mycket närproducerat som möjligt. Att köpa kött så här känns bra. Det är likadant med frukt och grönsaker, men det är svårt när det är vinter. Det blir lättare framöver. Sen har jag ju tänkt att sätta lite fröer också med sallad, morötter och lite sånt där som kan vara bra att kunna gå ut och plocka själv.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...