söndag 13 januari 2013

Vår valp till våren...

Jag sitter här och spånar lite. Nästa kull som föds på kennel CleBas kommer att bli R-kullen och förhoppningsvis är det från den kullen som jag kommer att köpa våra nya valp ifrån. Vad ska den då heta? År 2005 när Chapman föddes så fick vi själva bestämma vad han skulle heta, bara det började på C eftersom det var C-kullen. Vi valde då Chapman dels för att jag tyckte det var fint, men också för att det var ett namn på ett fartyg. Jag gjorde då den kopplingen att njuffar är duktiga simmare och trivs i vatten. Ska jag försöka hålla mig till den kopplingen fortfarande, att namnet på den nya valpen ska ha med vatten att göra, eller? 

Jag har letat fram min supergamla uppslagsbok som jag använt mig av sen jag gick i skolan, innan internet ens var påfunnet. I den har jag nu suttit och bläddrat under R. Några namn som jag hittat är: Robin Hood, Reveny (som betyder vinst (!)), Rabalder, Rival, Robust, Romeo. Många hundar nuförtiden har så många ord i sitt namn, t ex King of Wisdom eller Star of the Universe. Ja, ni vet vad jag menar, men jag vill inte ha ett sånt namn på min hund utan det ska vara enkelt och utan krusiduller. Däremot har jag inte hittat några kända fartyg på R. Jag får väl leta vidare, och så får vi se vad det blir i slutändan. Det kanske inte blir på R, det kanske blir S...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer ett namnförslag med rederitema: Reidar
Åsa & Lots of Fun-gänget

Chapmans dagbok sa...

Jag tackar för alla förslag som kommer in!

Sandra och njuffen Aske sa...

Åh, så mysigt med en valp! Jag är så sugen fast vi fick hem Aske i december -11, han var så liten och söt då, hehe. "Robust" tycker jag lät fint men det kanske är lite knepigt att uttala när man väl har hunden där, eller vad jag tycker iallafall.. Ringo?, Rudolf (hihi), Ragge, Rufus.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...