torsdag 10 januari 2013

Köksinspiration...

Alla bilder i detta inlägg är tagna från nätet
Det är härligt att sitta och frossa i alla vackra köksbilder som finns på nätet. Ett lantligt kök vill jag ha här hemma, det är helt klart. Det passar också i ett hus från 1800-talet. Jag har fastnat för luckan Lidingö från Ikea.

Vårt kök är uppöppnad av tidigare ägare och där själva köksinredningen, arbetsdelen, är skulle jag vilja ha ett schackrutigt golv av mindre klinkerplattor. I den andra delen av köket där matplats och TV-soffa finns och som är färdigrenoverat ligger det nu fiskbensmönstrad ekparkett, så golvet i arbetsdelen måste passa ihop med den och det tror jag att ett sånt här klinkergolv gör.

Ett kylskåp från SMEG skulle jag också gärna vilja ha. Lite annorlunda och inte det vanliga traditionella. Det vi tänkt oss är att bara ha ett kylskåp i denna modell (inte som på bilden med frys). Vanlig traditionell frys får bli integrerad i inredningen bakom en skåplucka.

Vi får väl se hur våra planer utvecklar sig. Jag hoppas att det blir ett nytt kök härhemma i år.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...