lördag 26 januari 2013

Kaninen och Apan...

Kaninen och Apan som var med i tv-programmet Konstkuppen.
Jag och Mats tog en tur till Osby idag, och det hör verkligen inte till vanligheterna. Vi skulle hitta present till farfar som fyller år imorgon. Ibland blir jag så trött på affärerna här hemma och då räcker det ofta med att man åker till nån av småorterna några mil bort. I Osby finns det en relativt nyöppnad omtalad affär som heter "Fröjd af Sverige" som jag ville åka till. En speciell inredningsbutik i mitt tycke. Mycket brunt, vitt, rost, nytillverkade saker som ska se gamla ut, men även gamla avskavda möbler. Ja, ni kan nog se det framför er. Vi hittade i alla fall present till farfar där. Sen hade jag även hört talas om en delikatessaffär/kafé som heter "Pecorino Ost och Sånt". Dit gick vi också. Jag köpte te till Rebecca och nån fransk salladsvinägrett. Affären var mindre än jag väntat mig, men trevlig. Nu blev det inte fika där utan vi gick till ett vanligt traditionellt kondis innan vi körde hem och tryckte i oss årets första semla :)

Sen tvingade jag Mats att köra förbi så att jag kunde fota Kaninen och Apan som var med i "Konstkuppen" med Lena Ph. De står precis vid Osbysjön. Jättefina!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...