tisdag 29 maj 2012

Omplantering...

Det har blivit lite omplantering här ikväll. Tre av mina kantnepeta har dött i vinter och de två som överlevt var nu så pass stora att jag kunde dela en av dem så att de blev fyra (!) istället. Sånt gillar jag. Jag tycker det många gånger är att kasta pengarna i sjön att åka till plantskola och köpa flera plantor av en sort. Köp ett par stycken och låt dem växa till sig. Sen kan man dela dem. Mycket ekonomiskt, men man får ju ha lite tålamod.

Katterna gillar dem också, de kallas  ju även kattmynta. När jag höll på att gräva så kom Turbo och ville vara med. Det luktade väl gott, tyckte han. Nepeta är så tacksamma. De tål att stå i stark sol, växer och blir stora snabbt.

På fredag är det tentan med stort T känns det som. 15 poäng Handelsrätt. Det är så mycket man ska kunna så att det känns övermäktigt. Jag gör mitt bästa och får se om det räcker till. Det kommer ju omtentor som tur är, men man vill ju gärna klara det på första så att man kan ta sommarlov. Det ska bli så skönt att vara ledig i sommar. Denna vårtermin har varit riktigt jobbig faktiskt, skolmässigt då. Det har varit stressigt, mycket att plugga in och många tentor. Känner mig faktiskt lite sliten, så sommaren är verkligen välkommen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...