onsdag 9 maj 2012

Vad tiden går...

Till hösten blir det två år sedan vi renoverade taket och målade om fasaden och fönsterna. Vart tar tiden vägen? I somras gjorde vi om stensättningen framför huset. Vi är så nöjda med allting. Mina pioner som jag hade sen innan och som jag delade har kommit upp så fint på den ena sidan trappan. Den andra sidans rabatt ska jag ta tag i när skolan är slut och jag ska vara lite sommarledig.
 
På andra sidan lades nytt plåttak och balkongräcket kom upp bara för några veckor sen. När vi flyttade hit fanns det en ful stentrappa ner till en uteplats eller vad man kan kalla det. Där låg några plattor som var överväxta av gräs. Bland det första vi gjorde utomhus var att vi rev upp de hemska plattorna och byggde ett trädäck som är skönt och mjukt att gå på.

Tänk att vi har bott här i åtta år. Kanske blir det åtta år till, vad vet jag. Vi är inte såna att vi känner oss bundna till en plats. Vi har sagt det, att när vi känner att det blir för mycket jobb och vi inte orkar sköta allting så säljer vi, men det kommer nog att dröja ett tag till, förhoppningsvis. Vi trivs så bra på våran gård!!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...