tisdag 8 maj 2012

Morgonstunden, den bästa...

Den bästa stunden på hela dan är morgonen, tycker jag. Jag känner ett lugn på morgonen som inte finns under resten av dan. När jag ätit frukost brukar Chapman och jag gå morgonrundan. De senaste dagarna har vi kunnat gå längre lite sträckor för han är mycket bättre nu än vad han varit på länge (knack, knack ta i trä). Vad det är som gjort honom bättre är svårt att säga, men nu har det gått en månad sen vi var hos kiropraktorn då han blev "knäckt i ryggen" och fick akupunktur. Sen har jag också gett honom hans sprutor med ledvätska en gång i veckan. Jag bytade ju också foder som skulle vara bättre för lederna och så började vi med kosttillskottet. Kanske det är en kombination av allt detta, men jag njuter i alla fall av varje dag som han är så här bra.

Vi går förbi Vanilj som redan kommit ut. Från och med idag får hon gå i mindre hage med mindre gräs för att inte bli en tjockis :)

Lite gräs måste man äta på vägen...

Nu är vi på väg...

Skönt att vara hemma igen. Då får man vila ett tag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, roligt att se Vanilj igen älskar färgen, då min bortgångna hade samma. Jag har nu skaffat mig en ny häst sedan några veckor tillbaka, hon är brun och go .
Längtar till henne varje morgon jag lämnat sonen i skolan.
Tack för en fin blogg Louise

Sandra och njuffen Aske sa...

Hej!
Njae, fästingpennan var rätt knepig men med tanke på att fästingen var på Askes nos så var han ju inte still direkt så det gjorde nog inte saken bättre, men eftersom att jag är lite lat lär jag inte skaffa en fästingtång på ett tag så då får pennan funka så länge, hoppas den är mer funktionell nästa gång.. ;-)
Så mysigt med en valp! Är det Chapman som kommer att vara pappan då? Hoppas att det kommer att gå bra i vilket fall som helst :-)
En annan längtar efter att Aske ska bli stor och växa till sig men sen när han är i den sizen lär man väl bli valpsjuk igen, fniss..

Anonym sa...

Hej det var skönt att höra att Chapman har blivit bättre. Bara det håller i sig, så han får vara frisk!
Hälsnigar iren och Labbe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...