lördag 11 december 2010

Julsaker...

Jag gick igenom min "jullåda" idag. Jag sätter oftast inte fram tomtar och annat julpynt förrän några dagar innan julafton, men jag tycker så mycket om den här tomten som är en ljuslykta så den fick åka fram redan nu. Den fick vi av en våra hyresgäster i stallet för några år sen.

Min adventsljusstake i form av ett luciatåg. Den är så fin, tycker jag. De små tomtarna som skymtar bakom är gjorda av cernitlera. Det är en arbetskompis till mig som gör sådana.

3 kommentarer:

pillan sa...

planerna finns såklart , vet du nån njuffe
eller vet du om nån kennel som kommer att få valpar , planerar valpar ?

annebelle sa...

Ja, usch det är så tomt, så tomt! Jackson var verkligen en familjemedlem. En så stor hund präglar liksom hela huset och nu är det så tyst, ingen som tassar och skäller på kaninerna utanför, snarkar och snusar. Aaaaahhhh.
Var köpte ni Chapman? Väldigt bra namn förresten, kan hända att han får en namne när i Nyköping så småningom. ;-)

Kerstin & Nemo sa...

Vilka fina julsaker du har!själv har jag alltid pyntat till 1:a advent, men i år så dröjde det till 3:e advent...Men julkänslan har nu börjat infinna sig så det funkar att pynta sent också :).

Hoppas ni har det bra denna 3:e advent!

Kram
Kerstin & Nemo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...