onsdag 23 juni 2021

Sår på tassen visade det sig...

Leia har varit halt några dagar och det brukar hon aldrig vara. Hon har nog bara varit det en gång förut. Jaja, tänkte jag, hon har väl vridit till sig och får vara i stillhet några dagar. Så vi har tagit det lugnt och jag har smort henne med liniment och hon har fått antiinflammatoriskt som jag hade här hemma. Sen slog det mig igår att jag har ju faktiskt inte kollat hennes tass. Och jodå, hon hade ju ett ganska stort sår eller rättare sagt det grova på ena trampdynan var bortslitet. Inte så konstigt att det gjort ont och att hon haltat. Så dum jag kände mig att jag inte hade kollat tassen tidigare 😒 Nu är det rengjort och jag har smort på sårsalva och hon har fått på sig en skyddsstrumpa, så nu ska det förhoppnings läka ganska fort.

Bild jag hittade på nätet

Imorgon bjuds det på sill och nypotatis till lunch på jobbet. Det blir faktiskt min tredje midsommar eller rättare sagt sommar på detta jobbet. Jag började där i maj 2019. Tiden har verkligen gått fort.

På midsommarafton åker vi ut till ostkusten till våra goda vänner som vi brukar. Skönt när något är som vanligt i alla fall 😊 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...