söndag 20 juni 2021

Flädersaft på gång...

Vilken värme vi haft denna helg, 30 grader och lite till 🌞 Vi hade ju vägröjardag igår som jag skrev om i fredags, och det gick bra och var trevligt som vanligt. Vi är många som ställer upp så det tar några timmar på förmiddagen. Mer betungande än så är det inte.

Vi körde direkt ner till Österlen när vi var klara så nu har jag vattnat mina jordgubbar, grönsaker och blommor. Fastän det varit så varmt i veckan så hade de klarat sig bra ändå, tycker jag. Där blir inte jättemycket jordgubbar i år, inte lika mycket som där varit förut om åren. När de blommade såg jag att där var inte lika mycket blommor som det brukar vara. Kanske jorden börjar bli lite näringsfattig. Jag får kanske sätta om plantorna och fylla på med ny jord till nästa år. Det ska jag försöka komma ihåg 😊


Flädern har däremot exploderat de senaste dagarna. Man ser blommande buskar i vartenda hörn när man är ute och kör 😊 Jag förberedde allt för årets laddning av saft igår när vi var och handlade. Åtta citroner och  två kg socker. Jag använder mig av mitt vanliga recept utan citronsyra som du hittar här. När man inte har citronsyra i behöver man fler citroner, därav åtta st.


Nu ska den stå svalt i fyra dagar. Flädersaft är helt klart den godaste saft jag vet 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...