fredag 4 juni 2021

Första rädisan...

Det var extra roligt att komma ner till Österlen för idag kunde jag skörda första rädisan 😊 Egentligen så är jag inte speciellt förtjust i rädisor, men de är roliga att odla för de kommer upp snabbt och visst är de goda att ha i sallad och så, men att gå och knapra på dem bara så där är jag inte så förtjust i. De är rättså starka i smaken.


Alla potatisar har också kommit upp, så nu ska jag kupa till dem lite, tänkte jag. Jag köpte inga speciella sättpotatis i år utan jag tog potatis jag hade hemma och nu kommer de upp lite olika beroende på hur mycket "ögon" där var på dem. De små längst fram hade inga ögon alls när jag satte ner dem, men de har tagit sig ändå. Jag tänkte att det får bli som det blir. Extra roligt då att allt kommit upp 😊



När vi körde härifrån förra lördan hade inte gullregnet slagit ut, men nu var det i full blom. Det är så himla vackert med sin gula blommor 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...