lördag 12 juni 2021

Lite nytt till rabatten...

Efter att vi varit borta vid sjön imorse och gått med Raffe körde vi in till Simrishamn och återvinningen med några säckar trädgårdsavfall. Skönt att bli av med det. Ja, Leia löper så henne lämnade vi i torsdags hos vår uppfödare innan vi körde hit så vi har bara Raffe här hos oss nu.

Innan vi körde hemåt igen stannade vi till hos plantskolan i Tågarp. Där köpte jag mig en ny timjan då den jag haft inte klarade att jag klippte ner och flyttade den tidigt i våras. Jag köpte mig också en salvia som jag ska ha i rabatten längs med huset utåt vägen. Där är några hål där det är tomt som jag behöver fylla på med nåt nytt. Hoppas nu bara att denna klarar sig. Jag får vattna den rejält innan vi åker hem imorgon. I ett av hålen i rabatten satte jag i fjol en löjtnantshjärta, men den har inte klarat sig. Trist, jag får se om jag köper en ny. De är så fina och skulle gärna vilja ha en sån. Salvian är lite tåligare.


Ingenting blir som vanligt när man bara har en hund. Raffe får hänga med oss nu varthän vi ska. Sätter jag han i hundgården och vi kör iväg, står han väl där och galer och vi bor ju granne med ett trädgårdscafé här nere och fikagästerna kan ju inte sitta där och lyssna på en ylande hund, haha... 😀

Jag har också varit flitig och gjort veckans andra löprunda idag borta vid Gylleboskogen. 2 km sprang jag idag, bara lite längre än häromdagen, men ryggen kändes bra 😊 Jag har aldrig sprungit runt Gyllebosjön nångång. Det måste jag göra nån helg. Den är fyra km. Precis lagom för mig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...