fredag 18 juni 2021

Min pallkrage...

Jag har nog inte visat min lilla odlingskrage här hemma på Trolle Hill. Allt tog sig även om jag tvivlade på persiljan och gräslöken 😊 Skönt också att kunna gå ut och hämta egen sallad då jag tycker att den mesta salladen man köper i affären nuförtiden är ganska så smaklös.

Ikväll var jag faktiskt ute och premiärhämtade lite persilja också till en kall sås.


Jag har en låda till som jag inte satt nånting i, men jag ska få vita jordgubbar av en kollega. Vi kom att prata om det igår och hon hade plantor. Kul!

Idag har det varit galet varmt, men här uppe i skogen är det lite svalare även om det var väldigt varmt här också när jag kom hem från jobbet idag. 

Det ska ju bli lika varmt imorgon och då har vi vägröjardag här hemma. Alla boende hjälps åt med vår gemensamma väg några timmar på förmiddagen och så avslutar vi med grillad korv. Jag tänkte hjälpa till så gott jag kan, men nu när jag börjar bli bra i ryggen igen vågar jag inte utmana ödet och göra några konstiga rörelser som det kan bli när man ska klippa och rensa bland stengärde och diken. Men det är ju så det ska vara med såna här tillställningar, var och en gör sitt bästa efter sin förmåga 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...