fredag 11 juni 2021

Ett bra frukt- och bärår...

Det verkar bli ett väldigt bra frukt- och bärår i år. Om alla de plommonen blir färdiga kommer det ju att knäcka trädet, haha... 😊 Just plommonen har jag märkt att det är ofta vartannat år på dem. Ifjol var där inga alls, så då blir det många i år.


Vinbär brukar vi få ganska mycket av och det ser ut som att det blir så i år också.


Det lilla körsbärsträdet däremot, där brukar bara bli några enstaka bär. Så här mycket har det aldrig varit nångång 😊 Blir bara bären färdiga så får vi nog ta och köpa ett nät och lägga över för annars kommer fåglarna att äta upp allihopa.



Och äpplena likadant. Där får jag nog ta och rensa så att där inte blir för många och för tätt för då ruttnar de bara upp när de ligger mot varandra. Tydligen har vädret varit riktigt gynnsamt i vår. Hur ska jag kunna ta hand om allt det här? Rebecca får hjälpa till 😊 Det vet jag att hon vill. Ifjol gjorde vi krusbärsmarmelad som blev riktigt lyckad. Jag gjorde ju faktiskt äppelmos också nu när jag tänker efter. Det får vi göra i år också. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...