lördag 10 februari 2024

Besök av stjärtmesar...

Idag har vi haft en riktig innedag. Mats var flitig och var iväg och simmade imorse, men annars har vi bara hängt inomhus. Snön är tillbaka och kallt är det också så man har ingen som helst lust att vara ute. Alla man pratar med är så trötta på den här vintern nu. Kan den inte bara ta slut nångång.

Jag och min kollega har suttit på varsin kammare och spånat på en V75-rad i eftermiddag. Det var länge sen nu, men till denna helgen då det är Jackpot öppnade min kollega upp sitt andelsspel och så hjälps vi åt med raden. Alla 15 andelar är redan sålda efter att vi gjort "reklam" för det på jobbet. Många vill vara med om chansen till storvinsten, haha... 😊 Tänk om turen hade varit med oss ikväll 🐴

Uppsyn á la Cindy 💗

Mitt fågelbord som jag fick i julklapp har vi som jag berättat om hängt upp utanför vårt köksfönster, så nu har vi full koll på vad som händer där när vi sitter vid köksbordet. Vi har en hackspett som kommer emellanåt vilket är jättekul. En styck entita kommer också, annars är det talgoxar och blåmesar som dominerar. Men, idag kom det tre st av en helt ny sort som jag aldrig sett förut. Det var stjärtmesar. De är mestadels vita, men brunspräckliga på ryggen. Så kul att se såna 😊

Bild från nätet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...