måndag 14 december 2020

Besök av räven...

Jag måste berätta vad som hände i helgen. I lördags morse vaknade både jag och Mats av att hundarna skällde som galningar ute i hundgården. Vad är det nu, tänkte jag, och for upp ur sängen och ut till köksfönstret för att kolla ut. Då får jag se räven gå omkring och spankulera på vår gårdsplan lugnt och stilla. Inte konstigt att hundarna skällde 😊

Det var ändå dags att stiga upp så jag tog på mig och gick ut för att ge hundarna mat. Då for räven iväg som ett skott. Jag har inte sett räven på ett bra tag så jag trodde att den var borta, men det var den tydligen inte...

Det senaste året var jag orolig för Lurbas för han var gammal och hörde dåligt och var ofta ute på nätterna. Ja, tänk om räven hade tagit honom, men som tur var hände det aldrig nåt. Jag tänkte på det häromdan, men denna julen blir den första utan katterna. Ingen katt som lägger sig under granen direkt när den kommer in. Jag tänker ofta på dem och saknar dem mycket 💗



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...