söndag 3 december 2017

Min vurpa idag...

Som vanligt går helgen så himla snabbt. Vi körde ner en snabbis till Österlen igår och körde hem igen i förmiddags. Det skulle bli så himla fint väder igår och det var det verkligen. Vi körde till Gylleboskogen och gick en runda med hundarna. Jätteskönt 😊 Det är verkligen såå skönt och avkopplande att komma ner där. Just nu funkar det inte att vara där i längre perioder, mest pga djur och jobb, men den tiden kommer längre fram när vi kan det. Något man har att se fram emot. 

Det regnade som attans när vi skulle köra vilket gjorde att jag hade lite för bråttom när jag skulle låsa. Jag sprang lite för snabbt uppför yttertrappan till dörren och halkar på de träribbor som är längst ner på trappan. Fötterna bara far undan och jag hinner tänka en miljon tankar innan jag landar rätt på höger höft och slår även i höger armbåge. Jag ligger kvar en stund och känner efter. Raffe och India kommer farande och undrar vad som händer, men som tur var hände inget allvarligt mer än att det blir nog några rejäla blåmärken. Armbågen känner jag mig mest öm i, men det ska väl gå över. Så kan det gå när man har lite för bråttom...

Resten av dagen har vi varit hos Aron i lägenheten och hjälpt honom att komma iordning. Han hade en hel del lådor som skulle packas upp, glas och porslin som skulle diskas och sättas upp i skåpen. Vi bar ner en hel del i hans källare också. Där är väldigt bra med förråd till lägenheten, både ett stort källarförråd och en matkällare.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...