torsdag 28 december 2017

I farten igen med Köp- och Sälj...

Medan Mats fyllde släpen med trädgårdsavfall idag rensade jag nere i källaren. Det blev en hel del. Bra att tippen har öppet de här mellandagarna. I källaren har det stått två st stora vattentunnor som min pappa samlade regnvatten i. Det gör inte vi nu när vi renoverat garaget (det var där vattnet kom ifrån), så de där tunnorna har vi ingen nytta av längre. Jag har gått med i Köp o Sälj-grupp på Österlen på FB, så jag la ut tunnorna där och nu är båda sålda och jag är 200 kr rikare. Perfekt sätt att bli av med grejer som är fullt funktionsdugliga 😊 och så tjänar man en liten slant också.

Vissa människor slänger hellre sina grejer som de inte vill ha längre än att sälja dem vidare. Det har jag aldrig förstått. Det är i och för sig lite jobb med att sälja. Man ska fota, lägga upp annonser och sen få ihop det när grejerna ska hämtas, men det känns så mycket bättre att någon kommer att använda det som inte jag vill ha längre. Bra för miljön också. Imorgon kör vi hem och då ska jag ta med mig en lampa som jag ska försöka sälja där hemma.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Bra tänkt! Jag tycker om när man tänker sig för. Just såna där tunnor är ju skitbra. Hade vi bott lite närmare varandra hade jag kunnat köpt dem.
Danskarna kallar loppis för Genbrug, ett fantastiskt ord tycker jag.
Kram och gott slut på 2017. /Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...