tisdag 5 september 2017

Inte utan min GPS...

Jag har varit i Malmö idag på kurs. Då det var en bit att gå från någon tågstation till kurslokalen bestämde jag mig för att köra istället. Jag är ju ingen vän av kollektivtrafik, så kan jag undvika det så gör jag det gärna. Jag knappade in på GPS'en vart jag skulle och körde iväg. Allt gick jättebra ända tills jag var framme där kursen skulle vara och jag skulle parkera. Jag missar infarten till parkeringen och hamnar i nåt vägarbete där det inte går att vända...  Det tog mig en kvart innan jag kunde komma tillbaka till rätt plats från ett annat håll. Tanten i GPS'en bara tjatade om att jag skulle vända tillbaka, men det gick ju inte!! Tursamt nog var jag ute i god tid som jag brukar vara, så jag hann i tid ändå, men vilket kaos det blev pga ett förbaskat vägarbete.

Så idag har jag kört runt i Malmö som jag inte alls hittar i och allt gick vägen till slut, men tänkt om jag inte haft min GPS. Då hade jag aldrig hittat, det lovar jag. Mats har ju pendlat mycket till Malmö, men jag har aldrig pendlat under hela mitt arbetsliv. Jag har bara jobbat här i stan. Tack och lov, säger jag. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...