lördag 18 juli 2015

Gästrummet klart och en sväng till IKEA...

Efter att denna bild togs har även golvlisterna kommit på plats.
Vårt lilla gästrum på ovanvåningen är klart. Mats har varit såå flitig! Takplattorna är uppe, golvet är målat och även alla snickerier. De flesta av möblerna som fanns i detta rum åkte på tippen. Det var hyllor från mitt gamla flickrum en gång i tiden. En sliten ommålad sekretär från min pappas jobb. Ett brunt fult hörnskåp med glasdörr. De åkte på tippen tillsammans med ett gäng gamla kläder som hängde i garderoberna. Det roliga som hände var att vi hittade min farbrors dragspel och trumpet bakom alla kläder. De ska såklart sparas :-)

Idag har vi varit på IKEA för att inhandla en ny säng till detta rum. Det blev en 160 cm-säng. Det räcker och blir inte så klumpigt som en stor dubbelsäng, och så blev det Leirvik sängstomme. Den kan väl passa i ett somrigt gästrum med rosentapeter på väggen :-)
Igår jobbade jag min första arbetsdag efter semestern, och så är jag ledig på måndag istället då vi ska möta upp Rebecca på Kastrup :-) Aron har begett sig upp till Stockholm idag tillsammans med tre kompisar. De ska på AC/DC-konsert imorgon och kommer hem på måndag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...