lördag 25 juli 2015

Fyra kilometer, röd slinga...

Mats tar täten. Sen kommer vi andra efter :-)
Idag gjorde vi inte samma misstag som häromveckan. I eftermiddags när det värsta regnvädret dragit förbi, så körde vi bort till Kronoskogen i Gyllebo. Det var där vi förra gången följde den gröna slingan vilket visade sig vara den längsta, och vi som bara skulle gå en liten runda. Idag hittade vi t o m start- och målplatsen och följde den röda slingan som är fyra kilometer. Lite mer lagom. Doggarna var trötta och törstiga när vi kom tillbaka till bilen där de fick vatten innan vi körde hemåt igen. Sen spolade vi av dem också när vi kom hem. 

Nu ikväll har jag letat efter fästingar på dem, men faktiskt inte hittat en enda. Jag går lite mot strömmen och har inte gett mina hundar Bravecto som jag fått för mig att de flesta gör. Jag har köpt tabletter som heter Fixodida. Första omgången köpte jag i Hälsokostaffären. Sen har jag själv beställt på nätet som går både snabbare och är billigare. Det är ett fästingskydd "by nature" som det står på burken, och det har visat sig vara effektivt. Sen jag började med tabletterna har de bara haft några enstaka fästingar på sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...