tisdag 31 mars 2015

Egna grönsaker...

För några veckor sen beställde jag fröer från Emils Trädgård. Jag brukar göra det varje år. Skönt att sitta hemma och bestämma sig i lugn och ro och sen beställa dem på nätet. I år köpte jag faktiskt bara ekologiska fröer. Jag försöker att handla mycket ekologiskt numera. 

När jag fyllde år i november fick jag planteringslådor som Mats snickrat ihop själv nere på Österlen. Så fort det blir bra väder ska jag fylla dem med jord och sätta mina fröer. Jag ska också göra iordning växhuset och sätta tomat och gurka där. Det blir en utmaning för jag har aldrig odlat i växthus förut, men det ska bli roligt. Problemet är ju bara att vi inte bor därnere, så det är ju det där med vattningen och ogräsrensningen, men det får bli en senare fråga. Huvudsaken är att fröerna kommer ner i jorden.

På Öland nära vårt hus där finns det en  gård där de säljer grönsaker. Där går man in själv och tar vad man vill ha och så lägger man pengarna i en burk. Tänk om man hade kunnat ha nåt sånt :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...