tisdag 10 mars 2015

Helgen som var...

 I söndags var det riktigt fint väder nere på Österlen. Man kunde ha ytterdörren öppen så det kom in frisk luft och hundarna kunde gå ut och in som de ville. Då trivs India som bäst :-) Vi tog t o m ut trädgårdsstolarna och tog 10-koppen i solen. Det blåste dock en del, så det gällde att hitta en plats med lite lä. Tänk till sommaren när vi har ett trevligt trädgårdsmöblemang, parasoll och krukor med blommor här på plattorna :-)

 Mats snickrade på innertaket i lusthuset... 

 ...och jag höll på där inne och sorterade och satte tillbaka alla grejor in i köksskåpen. En del rensade jag helt ut. Det är mycket som legat där i många år och som inte jag kommer att använda. Jag ska försöka åka iväg med det som är användbart till en loppis en bit härifrån. Resten åker på tippen. 

Köket har verkligen blivit väldigt fint och trivsamt. Här känner jag att jag kommer att ha tid och ro till att laga mat och baka. Hemma är det så mycket annat som pockar på hela tiden, men när man är nere på Österlen så är man där liksom. Allting är så mycket mindre också och känns mer lättskött. Man har mer ro, och det är väl så det ska vara med ett fritidshus. Det är bra :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...