fredag 20 mars 2015

Hemma i en månad...

Idag är det exakt en månad sen flyget från Sydney tog oss hem till Sverige igen. Tiden går så fort! Idag har det också varit solförmörkelse, men det märkte jag inget av. Jag har heller inte sett något av de omtalade norrsken som ska ha visat sig på nätterna. Då ligger jag och sover gott, orkar absolut inte hålla mig vaken så länge, fast jag gärna hade velat se ett norrsken. 

 Efter två övernattningar i Surfers Paradise körde vi vidare mot Byron Bay. Större kontrast mot jetsetlivet i Surfers får man leta efter. Inte en skyskrapa så långt ögat når. Här gick folk med dreadlocks och barfota istället :-) Ett hippieställe, helt enkelt. Som sanna turister var vi tvungna att vandra upp till fyren Cape Byron. Det är australiens östligaste punkt! Har man tur så ser man delfiner och valar ute i havet, men sån tur hade vi tyvärr inte. Utsikten var helt makalöst vacker även utan delfiner.

En väldigt fin fyr var det i alla fall. När man väl var uppe vid fyren var det värt vandringen fast jag höll på att dö på kuppen :-) Dålig kondis i kombination med stekhet sol. Tur att jag hade min nyinköpta solhatt på mig...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...