fredag 7 februari 2014

Lite Öland...

Lite snö är här på Öland, men det är inte mycket
 Det blev ingen sovmorgon idag. Vi skulle vara här på Öland för ett möte kl 10, så vi åkte hemifrån redan kl 7 i morse. Nu är det sen eftermiddag och vi har hunnit med mycket, tycker jag. Efter vårt möte körde vi tillbaka till Kalmar och lunchade med Rebecca på Kalmar Nyckel. Kalmar Nyckel är en del av Linnéuniversitet där hennes utbildning har sina lokaler. Då jag inte varit där förut, så fick vi en rundvandring bland salar, korridorer och radio- och tv-studios. Det kändes faktiskt modernare och fräschare än Kristianstad Högskola som jag har erfarenhet av.

Muren in mot grannen
 Efter lunchen och rundvandringen blev det färd tillbaka till Öland igen. En tur till mitt favoritkrukmakeri i Resmo hann vi också med innan vi körde tillbaka till stugan. Fyra st kaffemuggar inköptes, två av min gamla modell och två vita små espressomuggar som jag inte har innan. Det får bli nåt nytt att samla på.

En typisk öländsk mur ut mot vägen.
Nu blir det en skön slapparkväll i stugan med tv och god mat. Hemfärd igen imorgon. På söndag är det årsmöte i Newfoundlandsklubben Södra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...