tisdag 18 februari 2014

Årets fröbeställning...

När Aron var yngre sålde han fröer på våren och blomsterlökar på hösten för att tjäna lite egna pengar. Nu vill han inte göra det längre, så nu har jag tagit över :-) Jag beställer själv det som jag ska så och sätta och så tar jag med katalogen till jobbet och kollar med våra andra vänner om de är intresserade av att handla något. Alltid är det några som köper. Ikväll tänkte jag sätta mig och bestämma vad jag ska ha i år. Det får väl bli lite blandat, bl a sallad, rädisor och icke att förglömma Vaxbönor med stort V. Jag tycker det är så gott! Varje år har jag förhoppning om att jag ska ha ett stort land där jag ska så och sätta så att vi kan vara självförsörjande på mycket, men till sist blir det några krukor och rader. Men, man får vara nöjd med det lilla. 

Mina föräldrar har alltid odlat mycket i vårt hus på Österlen, så jag har tänkt att jag ska ha ett litet land där också. Vi kommer ju att vara en del där i sommar nu när vi ska renovera, så det hoppas jag att jag kan genomföra.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...