lördag 22 februari 2014

Beredelse inför utställning med glasögonfadäs...

Kl 8 i morse skulle jag vara hos Monika för då hade vi bestämt att vi skulle bada Raffemannen och hans syster Roxy. Imorgon är det nämligen valputställning här i Hässleholm och där ska de båda vara med. Att fixa till våran Raffeman var en pärs minst sagt. Han var så skitig och ovårdad i pälsen så det tog sin tid minsann. Sen att han håller på och krånglar på trimbordet också gör ju inte saken bättre, MEN nu är han jättefin och vi är hemma igen. 

Såklart hände det en incident också. Mitt i  trimningsarbetet fick vi göra en ofrivillig paus då Raffe helt plötsligt viftade med sin ena framtass mitt i ansiktet på mig och slog ner mina glasögon i golvet!!! Det ena glaset trillade ur bågen och jag kände paniken. Vad är klockan?? Det blev ett snabbt ombyte och ut i bilen och ner till Synsam som satte i glaset igen. Vilken tur att detta hände innan stängningsdags. 

Nu är vi trötta allihopa och får vila ut ikväll så vi är pigga och alerta inför morgondagen. Imorgon kommer också Mats och Aron hem från Österrike. Ska bli skönt att ha dem hemma igen :-)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...