torsdag 28 februari 2013

Påskkänslorna börjar komma...

Jag fick sån lust idag att handla påskblommor och börjar pynta i och utanför stallet. Jag brukar alltid börja där av nån anledning :) Efter min föreläsning i förmiddags körde jag inom Växhuset i Kristianstad, men där hade de inga minipåskliljor som jag tänkt mig. Istället köpte jag tre st pärlhyacinter och en kruka som ska se lite lagom sliten ut. Det bär mig egentligen emot att köpa nytillverkade saker som ska se gamla och slitna ut, jag gillar hellre äkta gamla slitna grejor, men nu fick bli denna ändå. När jag sen kom hem och hade ätit körde jag ner till stan och Blomsterlandet för där visste jag att de skulle ha minipåskliljor, men tji fick jag. De var slut och nya kommer imorgon!! Nu var rundan inte helt i onödan för jag köpte ny blomjord och även den lilla kycklingen som är nerstucken i krukan. Påskliljorna får vänta på sig, men det blev i alla fall fint i fönstret i stallet. Nu har hästarna lite påsk hos sig...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...