söndag 24 februari 2013

Hemma i Sverige igen...

 Det har varit tunt med inlägg här på bloggen den senaste veckan. Anledningen till detta är att vi har varit i Österrike och åkt skidor, i Saalbach närmare bestämt. Solen kunde väl visat sig lite mer än vad den gjorde, men det gick att åka alla dagar och det har inte varit för kallt eller för stormigt. Just den här dagen när jag tog denna bilden var det väldigt soligt och blå himmel. Då var det skönt att sitta där i sin solstol och gassa sig lite :) 
 Här på pensionat Kammerlander i Maishofen bodde vi. Frukost och middag på kvällen ingick. Lunch i backen fick man ordna själv. Vi åkte med Tjörnarpsbuss. Vi har aldrig åkt med dem innan, men allting funkade bra och vi blev väl omhändertagna. 20 timmar tog resan. Det går, men det är jobbigt att sova sittande även om man kan luta stolarna en del. Man får försöka hitta nån bekväm ställning, men det är svårt. Jag försöker också ha benen uppe lite och att röra på dem så mycket som möjligt.

Rummen var väl inte så överflödigt inredda precis, men har man bara en säng att sova i och egen dusch och toa på rummet, så är jag nöjd.

I huset mitt emot pensionatet åt vi våra måltider. Det var samma familj som ägde både pensionatet och restaurangen.

 Nu har vi packat upp och tvättmaskinen går för fullt. Imorgon är det vardag igen som vanligt. Då ska jag till Kristianstad på föreläsning. Jag missade en föreläsning förra måndan, men jag hoppas inte att det gör så mycket.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...