måndag 10 december 2012

Tillbaka till vardagen...

Måndag och den första veckan utan en Chapman här hemma. Jag var på jobbet tidigare än vanligt nu när det inte blev någon morgonrunda. Jag trodde knappt jag skulle komma ut med bilen pga all snön, men det gick. Jag skulle kunna gå också, men det tar nog en halvtimme ungefär. 

Jag har funderat mycket på hur det blir att ha en valp igen. Chapman var ju vår första hund så då var allting nytt. Nästa gång blir ju inte det samma och jag kommer att göra annorlunda med vissa saker. Jag lyckades t ex aldrig få Chapman att stanna kvar på gården när det kom andra hundar ute på vägen. Med nästa hund får jag ha en annan strategi. En annan sak som jag hoppas kunna göra med nästa njuffe är vattenträning. Jag var bara iväg med Chapman en enda gång. Jag hatar vatten och att bada i sjöar och då tar det emot. Jag måste komma över detta. Bättring...

1 kommentar:

Pillans sa...

det blir säkert jätte bra med en valp , måste vara skönt att ha nått att längta till ändå

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...